Tuesday, 9 August 2011

breda

vandaag een gezellige dag in Breda doorgebracht - zonder camera, dat wel - en we bezochten:

Ikea, voor een goed vullend en gezellig ontbijt. Tenminste, dat was de bedoeling, alleen was de rest van WestBrabant ook op dat idee gekomen, en reden we een tijd rondjes met onze trolley, en werd meneer G hoe langer hoe minder vrolijk... {vandaag was het mijn beurt om Irritant Optimistisch te zijn...} We kochten: plu's (het regent in Brabant) * een grote plantenpot * twee boekjes {want daar kan je er nooit genoeg van hebben!!} * klerenhangers {heetten Bumerang en we hebben heel even gedacht om te proberen...} * nog meer batterijen * kaarsen {kan je ook nooit teveel van hebben}
*
het Graphic Design Museum (heette vroeger waarschijnlijk gewoon het Grafisch Ontwerp Museum...) en zagen daar de tentoostelling over de omlagen van vpro-gidsen door de jaren heen, een heleboel vreemde objecten, en de kids konden zich fijn uitleven op de Ontwerp je eigen van alles-afdeling... Een uur of wat later wandelden we weer naar buiten na eerst de winkel nog te bezoeken en het doosje met kaarten van honderd 'klassieke' Penguin-omslagen er in. Ik was op slag verliefd...
*
*
Daarna was het tijd voor lunch, en hoewel Breda rijk is aan zo ongeveer heel veel eetgelegeheden, kwamen we toch weer uit bij de V&D, en genoten we van heerlijke broodjes en een mooie uitkijk over verschillende kerktorens van de stad, en achtertuintjes van bluee bewoners van de stad....
*
Toen was Dille&Kamille aan de beurt, want mijn ovenwanten waren door iemand waarmee ik samenleef in de hens gezet en ik weet dat ze daar altijd wel grappige dingen hebben, en ik ben er nog niet geweest sinds hij open is, dus genoeg reden om er naar binnen te stappen en mijn best te doen om niet teveel in mijn mandje te mikken. Geen mandje meenemen hielp al prima...
*
*
meneer G moest glasverf hebben (had het plan opgevat om de jampotjes die ik soms uit onze winkel meebreng te gaan beschilderen en bedacht dat mijn favoriete plek wel eens wat kon hebben) dus was Deva de volgende winkel {oh, wat erg...}
*
daarna was ik gaar, waren de kids het beu en was meneer G bang voor een faillisement, dus ging we weer naar huis...

6 comments:

Mireille said...

Klinkt als een hele geslaagde dag!
Ik heb Breda pas sinds vorige week ontdekt
(sinds we er op kamerjacht gingen)
Wat een geweldige stad!
Het Grapihic Design Museum ga ik ook
maar snel eens bezoeken.
Liefs!

Daan (Dan) said...

heel inpsirerend, of in elk geval een leuke plek...

veel plezier met ontdekken!!

Daan said...

He ik was vandaag ook in breda met maantje en elvis, wij deden de wilhelminastraat en het verlengde daarvan, rondje stad, lunch in 't sas en een dille en kamille in breda?? waar?

en dat museum schrijf ik nu op ik denk dat ik daar een roveruitje van maak

xxx

Daan (Dan) said...

nou, zijn we elkaar helemaal misgelopen....

dille & kanille zit in de veemarktstraat (van de grote markt af naar het grafisch museum), in dezelfde straat als deva (ken je dat?)

xxx

Daan said...

Ik ga volgende week met roof, dikkedank voor de tio, lieve andere Daan :-)
We moeten ook naar Leander voor schoolpotloden en krijtjes, euritmietjes enzo

Kati said...

O Leuke dag heb jij gehad op de verjaardag van mijn Oudste (liep toen in Le Mans) Ga volgende week woensdag weer die kant op, alleen niet helemaal tot Breda. (moet naar de kapper in de woonplaats van mijn moeder) Leuke postcards... zou je best wel 1 van naar Noord-Oost Brabant kunnen sturen.. *grijnzzz*

xxx Kati