Sunday 29 September 2013

5 songs - in concert

omdat soms een song niet genoeg is...
hele concerten van prachige musici...
kan tegenwoordig ook al op youtube!?

1. simon & garfunkel - concert in central park
prachtig concert, prachtige songs, vol met melancholie en poezie, herinneringen aan dingen die alleen in mijn fantasie bestaan...
{attent gemaakt hierop door Kati}

2. mumford & sons - live at lollapalooza
sowieso een heerlijke band om live te horen, denk ik... met het enthousiasme van een joch van 5 staat Marcus Mumford de longen uit zijn mooie lijf te zingen... de passie van die man is zo aanstekelijk...

3. blur - glastonbury 2009
what can i say... zat het te kijken, toen, en ik moest janken van de reacties van de zanger, die ook al helemaal onder de indruk leek te zijn van de reacties van het publiek, allemaal ouwe tieners die ineens vijftien jaar terug in de tijd mochten... super...

4. florence & the machine - @werchter
zo mooi! ook heel mooi {en minder bombastisch} is ze hier met de begeleiding van het orkest van the royal albert hall. heel jaloers... wil nog wel eens wat gaan zien daar. florence was mooi geweest...

5. pearl jam - live @ reading, 2007
zomaar een uit de lijst geplukt... welke moet je kiezen?! alles waar Eddie mag zingen is prachtig...

+1. U2 - live aid, 1985
lange tijd het mooiste wat ik me voor de geest kon halen...

florence {zij van the machine} in een heerlijke waai-jurk}

1 comment:

Kati said...

Bad in de versie van Live Aid is gewoon het allermooiste... *zucht* Ik wil geen andere versie van Bad horen! nooit! :D (zie mezelf nog zitten met cassetterecorder in de aanslag)