Sunday 15 September 2013

5 songs #??

wat getokkel deze week, van hoog niveau... songs die wel eens vanuit de zolder naar beneden dwarrelen...

1. road trippin' - red hot chili peppers
leuke band, deze, al zijn ze voor mij vaak net over het randje... ze hebben een hele hoop pareltjes gemaakt, waaronder deze, die oudste wel eens speelt op zijn gitaar...

2. shape of my heart - sting
er was een tijd dat ik heel week in de knieën werd als zijn naam ook maar viel, laat staan als hij in beeld verscheen, maar tegenwoordig hoeft het niet meer zo... vind veel van zijn werk nog steeds super maar ik luister er dus niet meer naar. tot ousdste dus gisteravond dit zat te tokkelen en ik weer een beetje blij werd...

3. broken - jake bugg
jonge gast die net is doorgebroken, met zijn gitaar, maakt prachtige pareltjes, en deze - over een vriend van hem die een einde aan zijn leven maakte - laat een kwetsbare kant zien... {tissues!!}

4. blackbird - the beatles
zo'n heerlijk lied {vooral als onze oudste het speelt...} paul mccartney op zijn mooist...

5. road - nick drake
mooi mens wat veel te vroeg is heengegaan... heeft een hoop prachtige muziek nagelaten, waarvan dit er een is...

+1. shelter from the storm - bob dylan
heb m lang een moeilijke gevonden, teveel iemand die ik niet kon hebben, maar ik blijf wel steeds dingen tegen komen, juweeltjes aan poezie, en zijn pinnige, stekelige kant kan ik nu ook veel beter plaatsten...




No comments: