Sunday 2 February 2014

sunday songbook - r.e.m.

terug naar een oude liefde, die me ooit overviel, in De Jaren Tachtig, toen ik de muziek die uit mijn radio kwam vaak verschrikkelijke bagger vond... weet niet meer precies hoe ik ze heb leren kennen, maar ik voel nog de overweldigende vreugde die ik toen voelde, dat ik een BAND ontdekte die liedjes maakte met een energie die ik begreep, met teksten die uiting gaven aan eenzelfde soort van Niet Op Z'n Plek Voelen die ik al jaren had, het soort van wereldsheid leken te hebben die ik graag wilde, en dan die zanger... ik verval niet graag/vaak in nostalgie naar die tijd, maar als ik R.E.M. hoor, gebeurt het gewoon...


...orange crush
{van Green, de elpee die mij toen van mijn sokken blies...}

...you are the everything
{prachtig ingetogen lied, ook van Green}

...so. central rain
{van toen niemand ze nog kende, behalve een handjevol studenten in USA, en toen Michael Stipe nog haar had...}

...{don't go back to} rockville
{zie hierboven}

...nightswimming
{schoon liedje}

...love is all around {troggs cover, unplugged}
{gezongen door Mike Mills, deed ie niet vaak, tijdens hun Unplugged dingetje op MTV}

...i walked with a zombie
{een b-kant, of iets op een EP, waar Studio Brussel - toen pas begonnen - een hele tijd draaide, en mijn dagen op kantoor erg opfleurde}


No comments: