Thursday 31 March 2011

flop

van de lijst met films die ik deze maand zou gaan zien, heb ik er maar een gehaald... En die vond ik niet eens leuk... En omdat ik hem zag op de vooravond van mijn blinde darm debacle blijft hij voorlopig behoorlijk geassocieerd met die best wel onaangename paar dagen...

Black Swan, was de film in kwestie. Nogal een tegenvaller, na alles wat ik erover had gelezen. Helemaal voor naar Breda gereisd, de carnavalsperikelen die in het Chasse theater die avond aan de gang waren nog moeten ondergaan in de achtergrond, en dan een film bekijken die ik behoorlijk onplezierig vond. Nou hoef ik natuurlijk niet alleen maar plezierige films te kijken - het leven is ook niet altijd een brok jolijt - maar ik geloof niet dat deze film met een hooggevoelig publiek in het achterhoofd was gemaakt... En ik ga naar films in de hoop er of ontroerd door te worden, of wijzer van of gewoon blij.

Lief kwam met de theorie dat ik niet met mijn eigen donkere kant (waar het verhaal vooral over ging) geconfronteerd wilde worden, maar ik geloof niet dat ik daar moeite mee had. Ik bedoel: ik weet best dat ik - op mijn manier - control freak neigingen heb, en dat ik jaloers kan zijn, en dat er een behoorlijke feeks schuilgaat onder mijn beheerste rustige uiterlijk.

Nou ja. Een flop dan maar. Hopelijk is de volgende film die ik ga zien wel de moeite waard...

No comments: