Wednesday 28 November 2012

fantastisch

Baggins leest een brief...

schildering behorende bij The Hobbit
Zoals de titel van het vorige stukje al doet vermoeden, is ontsnappen een van de dingen die ik graag doe, en het liefst doe ik dat door het zien van een goede fantasie-film, of soortgelijk boek... En dan vooral door Britten gepende dingen - net iets meer absurditeiten en diepzinnigheden...

Nou heb ik geluk en komt binnenkort de film uit van The Hobbit. Geschreven door dezelfde man die The Lord Of  The Rings-trilogie op zijn naam heeft staan - JRR Tolkien - die zelf een begenadigd tekenaar was, en zijn verhalen van prachtige tekeningen voorzag (heb pas een boek gevonden in een kringloopwinkel waarin zijn mooie werken die bij The Hobbit hoorden).



Vandaag (of gisteren) ging de eerste van drie Hobbit films in premiere, in Nieuw Zeeland, waar het gefilmd is, en de foto's ervan die ik op de site van The Guardian zag, deden mij schuimen in de mond: nog drie weken!!! minstens, voor ik plaats kan nemen in een bios hier, om te staren naar Martin Freeman (Bilbo Baggins) en andere juweeltjes uit de (vooral) britse film industrie (mag zelfs de stem van Benedict 'Sherlock' Cumberbatch horen, ergens in het verhaal!!) en me onder te dompelen in een prachtig vormgegeven wereld... Misschien toch eens gaan solliciteren naar een baan op de set...



No comments: