Thursday 29 November 2012

echt klaar met klaas

yes!
geen sint-kadoos meer, geen zoektochten naar datgene wat 'ze' nog niet hebben of niet echt nodig hebben... geen paniekerige last-minute winkelbezoeken, geen Heb Ik Het Wel Eerlijk Verdeeld-gestress...

dit jaar is mijn eerste in 18 jaar (eerste jaar van oudste telt niet mee, in mijn beleving...) dat ik niet hoef te spelen voor Sinterklaas (of de Kerstman, toen we nog in UK woonden), en zoals vorig jaar al duidelijk was: ik had het echt helemaal gehad... weet niet wat voor Ding je nodig hebt om daar lol aan te hebben, jaar na jaar, maar ik heb t kennelijk niet... verjaardagen: prima... Kerst: ook leuk... maar al die sint-hype...

Jongste speelt t leuk mee, wist 'het' al lang en mag nu voor het eerst ook een surprise maken. met een klein beetje hulp, en van't weekend gaan we bij oma en opa Sint Nieuwe Stijl vieren. en misschien dat ik er ooit wel sentinemteel over ga worden, maar voorlopig dus niet...




2 comments:

Kati said...

Wij zijn er al jaren klaar mee, hier zijn de pubers zelfs te lui om surprises te maken. Mooi, dan niet. Ga ik mooi de 5e al de Kerstboom neerzetten! Lekker pûh! ;-)

Daan said...

ja, daar ben je dan mooi klaar mee... hier zijn de oudste twee ook heel erg niet meer in de spirit te krijgen - en waarom ook niet... had er toen ik 16/19 was ook heel weinig zin in... misschien komt het ooit nog weer...