Sunday 2 December 2012

songs #11

gewoon wat songs, geen link, behalve dat ze door mijn brein bij elkaar zijn bedacht...

1. kids - mgmt
schijnt op fifa '09 te zijn gebruikt. lekker nummer...

2. moondance - van morrison
zo'n beetje de meest chagrijnige muzikant die ik 'ken', deze Ier. Heeft prachtige jazzy muziek gemaakt, Ierse folk met the Chieftains, wil zich niet laten vastpinnen door wie dan ook, doet koppig zijn eigen ding, op zijn eigen manier... heb m ooit eens live gezien, in Hastings.

3. something - george harrison
waar John mijn held was in de zin dat ik zijn dwarsheid bewonderde, zo was George mijn held omdat hij zo prachtig echt en zacht en kwetsbaar was, terwijl hij zich niet omver lied lullen door de wervelstormen die de andere twee Beatles moesten zijn geweest in de tijd dat ze nummers uitbrachten...

4. two finger - jake bugg
a big fuck off to the rules... dat soort spul...
en hij is leuk om naar te kijken... hmm...

5. gimme shelter - rolling stones
toen ik meneer G pas leerde kennen, leerde ik ook {door hem} the Stones kennen {verder dan datgene wat ik al vaak op de radio had gehoord}, en er ging een wereld voor me open... mijn god, wat was dit?! dit nummer denk ik is de meest provocerende geweest voor mij, het haalt mij in een streep weer terug naar zijn flat in St. Leonards, de avonden dat we praatten en lachten en elkaar op zoveel manieren leerden kennen... Het Leven werd voor mij in een paar maanden zoveel duidelijker dan ik me ooit had kunnen voorstellen... de rauwheid van the Stones in dit nummer, de erotiek van Mick Jagger's manier van zingen, de zinnelijkheid van alles wat ik tegenkwam - dat alles zit voor mij in dit lied... mischien is de heimwee daar wel naartoe...


No comments: