Saturday 22 December 2012

nog 2...

een van de dingen die kerst voor ons erg leuk maakt, is de crackers-met-melige-inhoud... in engeland zijn ze zo'n beetje standaard, en zit je aan de kerstmaaltijd, na eerst het ding uit elkaar te hebben getrokken met je buurman/vrouw en de knal van het klappertje te hebben overleefd, met een stom papieren kroontje op (ook standaard niet-passend), nog na te gieberen van grapjes die echt zo lam zijn dat het triest is, en een 'presentje' waar je echt he-le-maal nix aan hebt... hier in holland is de Tuinen onze hofleverancier (heel blij mee) zodat ik tot nu toe nog geen toevlucht heb hoeven nemen tot het zelf maken (wat overigens een hilarische aflevering opleverde van de briljante britse sitcom the good life). meneer G is er nu een pak van aan het kopen in de stad (hoop ik...).

mijn krant heeft een artikel-met-reacties geplaatst waarin een greep met heel erg melige grapjes. een paar die ik de terugweg na het Kerstspel te horen kreeg van mijn grootste fans (try and get them...):

* what's brown and sticky?
- a stick... (waaahahahahaaa!!!)

* what's green and slippery?
- a slipper...

* what do you call a donkey with three legs?
- a wonkey...

* what do you call a donkey with three legs and one eye?
- a winky-wonkey...

* what do you call a donkey with three legs, one eye who plays the piano?
- a honky-tonky winky-wonkey....

ik lag op de vloer...

No comments: