Friday 20 March 2009

- plaatjes kijken - deel 3 -

Na een fijne ochtend met manlief in Breda - waar ook de zon scheen en we zonder jas door de straten konden wandelen - zetten wij de Lente voort in de tuin... Fijn idee wel - de was hangt te wapperen, de kinderen spelen, Alan leest een boek en ik ga zo nog even sproeten kweken... Maar eerst moet de Lijst met plaatjes af, anders blijft dat maar hangen... De volgende:

Open window - Henri Matisse


Ontdekt dankzij Alan, die er een aantal posters van in zijn flat had hangen. Kende hem wel, maar niet zo goed, en was heel blij dat ik in een paar gallery-winkeltjes andere kaarten en posters van ontdekte. Ik vind zijn kleurgebruik heerlijk. Het roept allerlei mooie gedachten op. Vooral in schilderijen als deze. Dat felle, passie-volle heeft lange tijd mijn twijfel gekregen, want ik wist nooit zo goed wat te doen met mijn eigen passies en felheid, maar - in combinatie met mijn eigen ontwikkeling - kreeg de liefde voor kleurrijke schilderijen een prominente plek en hoop ik zelf ook een keer werken met veel kleur te kunnen produceren...

Nou, dit waren dus mijn plaatjes, misschien dat er ook nog een film-lijstje of een cd-lijstje aan komt (ik lijk wel een jongetje...), maar ik ga nu even aan mijn sproeten werken. Misschien hebben jullie nog wel mooie, leuke of intrigerende plaatjes om mij te inspireren?

No comments: