Sunday 22 May 2011

voorbeoordeeld

in nogal rap tempo raak ik van mijn vooroordelen af...
zo vond ik Nick en Simon heel erg. Volendammers (nog meer?!) met ambitie. Dus fout... zo was mijn oordeel. Maar na een bezoekje aan de wereld draait doorrrr (van de heren, ik wacht nog steeds op een uitnodiging...) blijken ze zowel best aardig als prima muzikanten. Vond hun liedjes best wel te pruimen, en ook hun vertolking van een Simon & Garfunkel lied klonk niet verkeerd... Dat ze een lied van hen hadden gekozen was al een reden voor een paar extra bonus punten...

En vanmorgen las ik in de gids een interviewtje met Georgina Verbaan...
Zij kon ook al geen potje breken bij mij. Een leeghoofdje die het vooral moest hebben van haar meisjesachtige charme, want van talent was weinig sprake... Geloof nog niet dat ze blaakt van op Anne-Wil Blankers of Linda van Dijk gelijkend acteertalent, maar na het lezen van wat ze te zeggen had, leek het in mijn ogen dat ze gewoon een lief meisje is, een chaotisch, charmant, lief meisje. En omdat ze eruit ziet alsof ze overal mee wegkomt, heb ik altijd een vreselijke hekel aan d'r gehad. Want ik kwam nergens mee weg, na mijn 30e... Zoals de meeste meisjes nergens meer mee wegkomen, tenzij ze 'opvallende' lichamelijke kenmerken hebben, en blond zijn...
Niet dat ik bitter ben, hoor....
of jaloers...

Zouden veel vooroordelen gestoeld zijn op jaloezie?
of een angst voor het onbekende?
Of onwil om de ander beter te willen leren kennen?
Of jezelf?

2 comments:

Kati said...

Hmmm kweenie, maar bij Georgina blijf ik erbij dat ze een leeghoofdje is. Ik bedoel, wie 'gaat' er nu met Jort Kelder? On the other hand... het is wel uit nu...
Nick en Simon hebben erg mooie nummers erbij zitten! Bij the Voice (ja ook ik volgde dat)bleken ze nog sympathiek ook. Simon en Garfunkel? Realy? Hmm not bad! Ben benieuwd hoe dat klinkt!

xxx Kati

Daan said...

iedereen het voordeel van de twijfel geven, lees ik steeds in alle Happinezzen en gelijkend leesvoer. Iedereen heeft zijn eigen uitdagingen in het leven en niemand wet precies waarom een ander doet wat men doet...

Blijft natuurlijk wel het feit dat ze qua akteertalent weinig voorstelt, maar he, we kunnen niet allemaal Meryl Streep zijn, toch?

Voor Simon & Garfunkel moet je even op de site van de wereld draait doorrrrrrr kijken, naar het voorfilmpje van de heren toen ze in de US ergens in een kroeg stonden te zingen voor 5 man en een paardekop...