Tuesday 6 December 2011

pakjesavond

het was een fijne pakjesavond...
Pops genoot van haar kadootjes,
de jongens deden vrolijk mee alsof,
zelfs meneer G zat helemaal in de sfeer...

halverwege de middag had ik even een inzinking...
weet niet precies waarom.
misschien de zenuwen voor wat nog moest komen?
Ik had lekkers gekocht in de winkel
{speculaas banketstaaf en pepernoten}
was druk bezig om erwtensoep te maken
{geen sint zonder erwtensoep}

Ots gaf aan naar de voetbal te moeten,
oudste was nog niet thuis,
meneer G moest nog een folderwijk doen van zichzelf
en trok zijn neus op voor de soep
Felix was stierlijk vervelend tegen zijn zusje
en ik had het even helemaal gehad...

waar deed ik die stomme pakjesavond ook weer voor?
de kinderen en mijn wederhelft kon het kennelijk geen hol schelen...
was het voor mezelf?
moest ik van mezelf zo nodig de supermoeder uithangen?
de wereld laten zien hoe goed ik dit kon?
aan meneer G bewijzen dat een kindertijd ook gezellig kon zijn?

zo zat ik even te denken,
en bedacht me toen:
ja, het is vast iets om aan mezelf te bewijzen,
dat ik het kan,
maar ook omdat een van mijn kinderen nog in die mooie droomfase zit,
nog eventjes...
Ze mag nog even verdwijnen in het net doen alsof...
ze hoeft nog niet net zo  Wakker {en Cynisch} te zijn als de rest van het huis...
en ik mag daar nog even van genieten...

Dus deed ik dat...



No comments: