Sunday 13 October 2013

sunday songbook - joni mitchell

rond deze tijd van het jaar voel ik me heel erg melancholisch. ik ga langzaamaan naar binnen en - in tegenstelling tot wat ik altijd heb geleerd - is dat wel heel prettig... voor een introvertje als ik ben, eigenlijk, is heel die zomer wel o.k. maar na een tijdje verlang ik zo naar vallende blaadjes en storm en woeste golven die tegen een strand aanrammen... mijn gelukkigste tijd in UK bijvoorbeeld is altijd de herfst geweest. het is daar dan zo prachtig en het ruikt zo heerlijk... en ook: er schoot niemand in de stress van mijn  melancholie... het hele land had er 'last' van...

er is veel  muziek die past bij mijn melancholie en niets veel meer dan de muziek van Joni Mitchell... een greep songs




4. river


{een lied wat precies gaat over de melancholie die inzet als de zomer voorbij is... prachtig...}

No comments: