Sunday 27 October 2013

tegenstrijd

geen zin om muziekjes uit te zoeken deze week, luister zelf al de hele week naar de prachtige stem van deze prachtige Jeff Buckley, een juweel in de muziekgeschiedenis, wat mij betreft...

geen zin om een blogje te schrijven over Wat Mij Bezighoudt, omdat ik het idee heb dat er al teveel van wij bij mij leeft bekend is op deze blog...

geen zin meer om me 'bloot te geven'... het dient geen doel, ik hoef niet in een hokje, zodat men Weet Wat Men Aan Mij Heeft... ik ben niet de som van mijn vele {tegenstellende} delen, ik voel soms dit, en dan weer iets heel anders, en ik heb vaak het gevoel dat dingen afgeleid worden van wat ik die week op mijn lever heb...

iedereen is een vat vol tegenstrijdigheden...
iedereen is dit, en ook dat, rood maar ook blauw, man maar ook vrouw, optimistisch maar ook pessimistisch... het een kan niet zonder het andere. maar wij willen graag denken dat iedereen een ding is, een kant van het verhaal... want met het andere deel willen wij niets te maken hebben, daar hebben wij nix mee, dat voelt onprettig, verkeerd... als ik mij mannelijk voel, kan ik me dus niet ook vrouwelijk voelen... wanneer ik serieus ben, kan ik niet hartelijk lachen om dingen... als ik afstandelijk ben, analytsich, kan ik dus niet tegelijkertijd naar genegeheid en warmte hunkeren... als ik op mannen val, kan ik niet ook op vrouwen vallen... die twee kunnen niet samen... waarom niet? geen idee... omdat wij niet opgevoed zijn in dualistisch/veelzijdig denken - het is of dit, of dat... niet allebei...

ik ook zou dat graag willen loslaten. ik merk dat het in mijn relatie bijvoorbeld een lastig iets is. mijn lief is soms dit, dan weer dat. soms wil ik dit dan weer dat... maar ik ben opgevoed in dat het een hoort en het andere dan dus niet kan... je moet keuzes maken, en je daar dan bij neerleggen, hoe vreselijk dat soms ook voelt...


there is nothing 
either good or bad,
but thinking 
makes it so...
~ shakespeare

{niets is of goed of fout,
maar ons denken 
maakt het ervan}




2 comments:

Sandra said...

Alleen al de naam Jeff Buckley is genoeg voor een tocht langs heel mooie muziek. Een gevoelig man met een stem die mij kippenvel bezorgt, helaas veel te jong gestorven.
Ik wens je een fijne week.

Daan said...

dankje! helemaal eens, pas een documentaire gezien over zijn leven en het lijkt erop dat de wereld een prachtig mens is verloren...