Monday 9 February 2009

- doorkijkje -

- St. Ives -

Maandagochtend - rust. Stilte. Alleen de verwarming die net aanslaat... Heerlijk...

Ik kreeg net een mailtje van een vriendin uit Engeland, en zij houdt nogal van lijstjes en dingen die je mag invullen. Zo weet ik intussen al een heleboel van haar, en zij van mij. We zijn niet bepaald close (zij is een erfstuk uit de vriendenkring van mijn man, en ze vindt mij vooral Very Interesting omdat ik uit Nederland kom en zij denkt dat daar alles vooruitstrevend is wat de klok slaat... Vergeleken met daar is dat in veel gevallen wel zo, maar ik ben niet zo goed als boegbeeld geloof ik...). Een van de vragen in het lijstje van vandaag was: waar zou je nu liever zijn, en natuurlijk vulde ik meteen weer 'Cornwall' in.

Daar zou ik altijd wel willen zijn. Zelfs als het stormt en je de Atlantic in dreigt te waaien... Dan nog... Ooit mijn hart aan verloren, toen ik met een vriendin de kustlijn langsreed en me vergaapte aan al het schoons wat we tegenkwamen. De huizen, de kustlijn, de straatjes, de ambachten, de kunst.... De historie die overal vanaf straalt, de rust die van de vissersdorpjes en inwoners afstraalt: weer een blik toeristen - been there, seen it all... Later nog een paar keer teruggekeerd, met man en twee kindjes, en gezommen in de Oceaan, gewandeld langs de klippen, genoten van cream teas, nog meer moois ontdekt, en heel graag ga ik er weer eens heen...

Dus, voor diegenen die er nog niet bekend mee zijn:

- die kustlijn dus -


- het oude postkantoor in Tintagel -

No comments: