Tuesday 8 June 2010

- henna hel -

Al sinds ik 17 was, smeer ik elke zoveel maanden een hoop henna in mijn haar. Olifantenpoep, volgend mijn kids, vanwege het kennelijk nogal gelijkende aroma... En daar wilde ik eigenlijk vanaf. Ben het prepareren, en smeren, en wachten en uitspoelen (duurt drie uur ongeveer, vanwege nogal veel haar wat afschuwelijk snel in de klit raakt...) en de badkamer weer helemaal schoonspoelen...... De uitgroei onthult veel grijs, en ik geloof dat ik toe ben aan het aanvaarden van de realiteit, me niet meer de illusie aanpraten dat het wel meevalt. Dus ik gaan zoeken op het Net naar manieren om de henna ietsje sneller te doen verdwijnen dan 'uitgroeien' (kan nog jaren duren), maar verder dan anti-roos shampoo en petroleum (?!!) kom ik niet echt... Het lijkt erop dat 'uitgroeien' toch echt de enige oplossing is... Hellup. Dat duurt zooooo lang... En ik ben zooo slecht in zoooo lang... en ik ben het henna-smeren zoooo beu...

Heeft iemand hier nog een tip die iets minder ontploffingsgevaar met zich meebrengt?!

2 comments:

Edith klaartje en matty said...

scheren :-)

Daan said...

ja, eh... dacht het niet... kan ik weer opnieuw beginnen...