Wednesday 2 February 2011

computer animatie

Ja hoor.
Een film over een website...
Die gaat leuk worden...
Was mijn eerste reactie op The Social Network. Een film over een on-sociale, wereldvreemde, door computer-technologie geobsedeerde nerd, daar ga je echt geld aan uitgeven.
Nou, ik ben blij dat ik het wel heb gedaan, want de film was fantastisch...
Geen documentaire over het ontstaan van Facebook, daarvoor is er teveel aan gesleuteld om alles wat sappiger en gladder te maken, maar gewoon het idee dat er een joch het voor elkaar heeft gekregen om zoiets als Facebook de wereld in te sturen, en dat je dan inderdaad wel eens wat vrienden verliest, omdat je door je geobsedeerdheid met je 'project' een beetje nogal focus verliest op de mensen om je heen, daar kan ik me heel veel bij voorstellen. Mark Zuckerberg zal in het echt niet de arrogante kwal zijn die ons is voorgehouden, maar je bent geloof ik al snel een egocentrische etter als je in je eigen kunnen gelooft en je jezelf daar in verliest.
En dat Justin Timberlake er in meedoet, nou ja... Elk voordeel heb z'n nadeel, toch?

Deze recensie in het Parool verwoordt het wel uitstekend...

No comments: