Monday 16 August 2010

- maandag muziekskesdag *nieuw* -

Omdat Vrijdag en zaterdag zo'n beetje afvallen vanwege ander verplichtingen (nieuwe rekruut in de Natuurwinkel hier in de stad), heb ik Maandag dan maar als mijn uitdaging-dag genomen. Elke maandag ga ik een paar mooie muziekskes vinden, al dan niet voor in de zij-balk, maar vooral omdat ik graag naar muziek luister en er soms wel eens wat voorbij stuitert wat ik ook jullie in de strot wil duwen. U zijt gewaarschuwd...

* broken glass heroes - let's not fall apart *
speelt op Pukkelpop, later deze week, bestaat uit een paar gasten die ook andere dingen doen in de Belgische popmuziek (die in mijn bescheiden opinie kilometers uitsteekt boven de Nederlandse, maar dat terzijde...) en dit lied klinkt alsof the Beach Boys nieuw leven is ingeblazen.
Heerlijke zomerpop, plezierig, sympathiek en heel aanstekelijk...

* avi boffalo - what's in it for me? *
weer een plezierig deuntje, gezongen door luitjes die ik verder niet ken (ze zien er allemaal heel lief en alternatieverig uit, dus da's oke...) , klinkt alsof het al 40 jaar terug is uitgebracht door een stel wazige hippies.
Klip is ook heel kleurig - een soort bonte explosie van onderwaterdingen die de wereld lijken te veroveren...

* the drums - let's go surfing *
geen idee wie dit zijn, ze surfen schijnbaar graag (vandaar titel...). Klinkt een beetje als Jesus & Mary Chain aan de prozac en dan gemixt met the B52's...
Doe mij maar een paar dozen van dit...

-foto: avi buffalo, van deze site-

No comments: