Tuesday 31 August 2010

- burokratief -

Heb vandaag een buikvol van Hollandse bureaucratie...
Probeerde netjes te blijven en positieve gedachten de kosmos in te sturen, maar daar lijken Hollandse dames die mij te woord staan in de bank en bij de informatiedesk van het openbaar vervoer nogal immuun voor te zijn...

Voor de vervolgopleiding van Max moesten een paar dingen geregeld worden, en daar werd hoe langer hoe duidelijker dat als je niet over bakken geld beschikt men je niet erg ter harte wil zijn... Hoe vriendelijk ik ook was, en hoezeer ik ook mijn engelen om hulp vroeg, mevrouw de bankbediende ging het niet makkelijker maken om een x-bedrag beschikbaar te maken, waar ik wel recht op had maar geen toegang toe had vanwege een kleine technische blip... Stoom kwam uit mijn oren tegen de tijd dat ze had uitgelegd dat mijn zoon een bankkaart nodig had om aan het geld te komen (die hij niet wilde, en wat totaal onpraktisch was, en nog veel te lang zou duren ook) en het had niet veel gescheeld of ik had haar aan haar Miss Etam bloesje over de desk gesleurd...

Een tijdje geleden al had ik bakzeil gehaald toen ik de firma, waar hij zijn Apple MAcBook (?!) tegen gereduceerde prijs kon kopen, vroeg of het mogelijk was om in termijnen te betalen (vond het uiteindelijk bedrag nog schokkend), maar daar had de mevrouw van de afdeling betalingen geen oren naar. Mijn probleem, vond ze. Zoek het maar uit...

Zo'n andere wereld dan degene die ik gewoonlijk bewoon. Op de school van de kids is men normaal behoorlijk behulpzaam, proberen we tot een soort van schikking te komen. Op de site van Antroposofie en kind is men over het algemeen beleefd en welwillend en aardig. In de winkel waar ik nu werk doen wij ons best om iedereen te helpen en tot een zo goed mogelijke uitkomst te komen. Het is altijd een schok als ik na mijn werk naar de Appie ga en de realiteit van de Normale Wereld onderga, wordt genegeerd of zonder interesse geholpen...

Ik snap nu waarom er mensen zijn die dat hutje op de hei bewonen...

3 comments:

Anonymous said...

Ik woon nu ruim een jaar in mijn hutje (op de camping)
En daar is niets mis mee. :)

Daan said...

klinkt bijna aantrekkelijk...

Wie is u, baai de wee?

Anonymous said...

This blog is bookmarked! I really love the stuff you have put here.

aroma essential oils