Monday 6 September 2010

- MM * joie de vivre* -

liedjes waar ik vrolijk van wordt deze keer...

king :: love and pride
deze doet me altijd denken aan de tijd dat ik regelmatig moest babysitten voor de kinderen van de oudere zus van mijn vriendin. Die hadden een kat de van bolognese chips hield (en mijn schaaltje leegat als ik naar het toilet ging...) en MTV. Ik had zo mijn twijfels over MTV, want daar kwam Madonna nogal vaak voorbij en ik had een spuughekel aan Madonna. Thuis hadden we geen MTV (mijn ouders zijn pas sinds vorig jaar voor kabel overstag gegaan). Maar tijdens het zappen zag ik het hoofd van ene Paul King in beeld, die een mooie lach had en prachtige Doc Martens... Woaw!! Hij werd meteen mijn stijl-icoon: ik wilde ook Doc Martens (dat gebeurde pas toen ik in Engeland woonde) en zulk haar (dat gebeurde vrijwel meteen). En dit lied is ook gewoon heel heerlijk, vooral na 25 jaar...

dodgy :: staying out for the summer
flink in de vergetelheid geraakt, maar dit lied doet me denken aan de tijd dat ik eindelijk helemaal heppy was als moeder van mijn oudste. Dat duurde nogal lang en deze zomer was een heerlijke. We waren net getrouwd, dachten aan een tweede, Max speelde veel op het strand, was een heerlijk kind en ik was gewoon gelukkig...
Van dat jaar (1995) heb ik ergens een verzamel cd liggen met songs die indie-hits waren in dat jaar, veel op bbc radio 1 werden gedraaid en ze zijn eigenlijk allemaal top. Met uitzondering van een enkele dan. Daar staat deze ook op.

rembrands :: i'll be there for you
ja, ik weet het, al zo vaak mee doodgegooid, maar het is zo'n lekker nummer, hoort bij een heerlijk programma waarvan ik met Ots vaak de dvd's bekijk, en waar ik eigenlijk nog steeds blij van wordt.

need i say more?

meer muziekskes:
- pukkels
- nieuws
- joni

2 comments:

Elly said...

KING: love and pride, net getrouwd....Oh, wat herrinner ik mij dit nummer goed, weet nog in welk huis we woonden, op nummer 22, samen kijken naar TOPPOP op een oude tweedehands TV! Hier word ik nou BLIJ van! Bedankt Daan....

Groetjes van Elly

Daan said...

nou, alvast nog iemand blij gemaakt - dat doet een mens goed!!