Monday 13 September 2010

- MM * tranen met tuiten :: tears before bed*

er kan niet alleen maar gelachen worden, vandaag gaat mijn lijstje met muziekskes over songs die mij tot tranen bewegen... Ik haal er maar een zakdoek bij dus...

waarom precies weet ik niet, het is niet gelinkt naar een dramatische, droevige gebeurtenis uit mijn verleden, maar dit lied krijgt mij eigenlijk altijd aan de tranen... Zijn stem? De intentie? De herinnering aan mooie tijden die voorbij zijn en niet meer terugkomen? Wat de reden ook is, Tom Chaplin en zijn maten hebben iets in hun songs die mijn tranen al heel snel heeft gevonden... Bedshaped heeft het ook.
not sure why - it's not linked to an emotional event in my life, but this song will always make me cry. His voice? The intention? Memories of places that have gone? Whatever the reason, Tom Chaplin has got a knack to pull my heartstrings...

Waar Keane de mosterd haalde...
het eerste lied ooit wat het voor elkaar kreeg om mij jankend naast mijn platenspeler te krijgen. Macca's sentimentele neiging kreeg hier de vrije loop en ik vind het best. Deze versie is een vrij kale, heeft niet de zoetige saus die uiteindelijk op 'Let it be' is gekomen, gelukkig. Mooi...
Where Keane learnt their trade...
The first song i can remember to have me sobbing next to my record player. Macca's sentimental tendencies get free reign here, and that's fine by me. This version hasn't got the super sweet coating that the album version has, which is good...

* blur :: to the end *
herontdekt in een tijd dat ik er (relationeel gezien) helemaal doorheen zat, en het paste precies in mijn geestelijke gesteldheid... Albran zingt zo prachtig hier, en ik voel meteen de wanhoop en teleurstelling weer... Clip is ook heel mooi...
rediscovered in a time when i was feeling slightly burnt out, in relationship terms, and just the notion of the song fitted well in how i felt, my despair and sadness... Clip is pretty too...
* blur :: tender (live glastonbury '09) *
ja, nog een Blur... heel mooi, vooral toen ze hem live deden op Glasto vorig jaar. Kippevel....
Tender is the night
lying by your side
tender is the touch
of someone that you love too much...
you tell 'm Damon...
* blur :: the universal (live glastonbury '09) *
yep, daar zijn ze alweer...
ook mijn kippevel en zakdoekje ...
Another one for goosebumps and tissues
it really really really could happen...

meer muziekskes:
- pukkels
- nieuws
- joni
- joie de vivre

2 comments:

Redeker said...

Hoi Daan, bij deze ben je getikt! je mag zelf 4 nieuwe tikkers uitdelen!
Mooie muziek trouwens!
ik heb gisteren genoten van de IJsseljazz!

Daan said...

goedzo! heb het al gelezen!!