Monday 20 September 2010

- MM *pleasant* -

Heb net afscheid genomen van mijn Engelse blog. Niet dat iemand hem ooit las, maar voor degene die dat wel deed zal ik vanaf vandaag een poging wagen om mijn geblaat meteen te vertalen in het Engels.
As from today, this blog will be bi-lingual...As well as a few old ones i've translated.
And there's music to start with!!

Muziekskes dus.

de oppasplek waar ik King van vorige week had leren kennen, was ook waar ik leerde over de muziek uit de jaren 60 en 70 waar mijn vader dan weer nix mee had. The Byrds, David Bowie, Dylan - ik kende Amerikaanse rock niet zo heel goed, maar naast dat er werd gebabysit kreeg ik op andere avonden een opleiding daarin. Buffalo Springfield was een band die ik hier leerde kennen, en ik werd stevig verliefd op de close harmony van de mannen die later Crosby Stills Nash & Young werden (namelijk Neil Young en Stephen Stills). De prachtige harmonieën die ik van the Beatles kende kregen daar een heel ander leven.
The place where i used to babysit became a haven of musical knowledge. Not only did i get to know King (MM of two weeks back), the father of the family had a love for bands from the 60's and 70's, the ones that my dad didn't really have much time for. The Byrds, Bowie, Dylan - Buffalo Springfield was one of the bands that i got to learn about and i fell in love immediately with the way they sang, the sounds of the guitars, the feel of it all... the beautiful close harmonies form the Beatles seemed to get a new lease of life.

mooi lied dit, niet zo heel bekend. Komt uit de film Easy Rider, en die zit vol met prachtige songs. Mijn lief had ooit een cassettebandje met songs van de film en deze was een van de mooiere. The Byrds was het begin voor David Crosby. Natuurlijk kent iedereen Born to be wild, maar die was net iets te voor de hand liggend... De heel film was er een op het randje voor me. Het trekt me aan en het stoot me af... Maar Jack Nicholson maakte veel goed...
Pretty song, this. Comes from the film Easy Rider, which is full of good songs. My love used to have a tape with the music on it and this was by far my fave... The film itself was a tricky one for me - it attracted me and repulsed... But Jack Nicholson made up for that...

monkees :: pleasant valley sunday
Zeer plezierig in het gehoor liggend, beetje psychedelisch en ik neem aan dat het enigzins maatschappij kritisch is bedoeld (het zieldodende suburbia in Amerika waar alles hetzelfde is - zie Edward Scissorhands, bijvoorbeeld).
Very pleasant to listen to, slightly psychedelic and i presume it to be a tad critical of society (the soul destroying sameness of American suburbia - see Edward Scissorhands)

andere muziekskes/other music:
- pukkels
- nieuws
- joni mitchell
- joie de vivre
- tranen met tuiten

No comments: