Thursday 30 September 2010

- weerhaan :: weather vane -


Did an extra morning in the shop (colleague went to the woods to find the Apple Lady with her little one, and the other infants from school), where the weather reflected on the people who came in, and i felt myself spiralling down with it. My own descending is easily explained (time of month, that area), and i suppose most people are more susceptible to low pressure areas than we would like to believe, convinced as we are that we can avoid natures laws and influence, clever things that we all are... So i heard quite a few grumpy remarks about how 'unfair' or 'annoying' this gloomy day is.

Back in the old days - when i was young - bad weather was a guarantee for a very grumpy mother. Still is, but back then is was struck by how miserable she could be when it was overcast, or when there was a day of rain. My thoughts - can't change it, might as well live with it - weren't appreciated much, so i kept them to myself mostly, avoiding her company as much as possible. Now i have the same in-built weather vane, knowing when low pressure areas hit Holland, feeling as if there is loads of cotton wool my head. I wish i could avoid it, get rid of it, but it appears i'll have to take my own advise and learn to live with it. And don't bother the kids with it... Especially in this time of St. Micheal and it's dragons...

Een extra ochtend gewerkt vandaag (collega ging met haar kleuter naar het Appelvrouwtje in het bos in de buurt) en de klanten weerspiegelden erg het weer buiten. Ik ging de neerwaartse spiraal van mijn eigen stemming af (makkelijk uit te leggen -tijd van de maand...), en ik geloof dat de meeste mensen vatbaarder zijn voor de invloed van lage druk gebieden dan zij aan willen nemen, overtuigd als wij zijn over het idee dat wij daar veel te slim en ontwikkeld voor zijn. De opmerkingen over 'vreselijk' en 'oneerlijk' (want gisteren was het lekker) bleven niet uit...

In de goede ouwe tijd (toen ik jong was) was slecht weer een garantie voor een chagrijnige moeder. Nog steeds wel, maar toen stond ik echt perplex door de mate van misère die ze kon voelen als het zwaar bewolkt was of het de hele dag regende. Mijn gedachten - je kan er nix aan doen, dus waarom dan klagen - werden niet op prijs gesteld, dus die hield ik al snel voor me. Nu heb ik ook zo'n ingebouwde weerhaan, die weet wanneer er een lage druk gebied deze kan op komt, vanwege de watten die dan in mijn hoofd zitten. Mijn eigen advies van vroeger dan maar ter harte nemen, zeker... en de kinderen er niet mee lastig vallen... Vooral niet in deze tijd van St. Michael en die draken...

- foto van/picture from this site -

No comments: