Monday 10 January 2011

maandag

Maandag dus. Even geen zin in muziekjes. Studio Brussel heeft er al een heleboel mooie voor me gevonden. En jullie hebben zelf vast ook wel een radio in de buurt... Nee, vandaag, nu ik mijn eerste lege ochtend van het jaar 2011 heb wil ik het even hebben over gelukkig zijn. Want gisteren viel er een heel flink kwartje, namelijk dat ik mijn geluk nog steeds zoek waar het niet te vinden is, dus: buiten mezelf. En dat ik daar ook mee kan ophouden. er komen mooie dingen op mijn pad, maar het is nog steeds mijn houding tegenover dat alles wat maakt of ik er van geniet of niet. Na al die boeken en tijdschriften en gesprekken en het eigenlijk ook gewoon diep van binnen wel weten...

"Het is niet de situatie die je een probleem geeft, maar je houding ertegen..." stond al eens vrolijk op onze boeddhistische scheurkalender. Tijd om dat nu eens in de praktijk te brengen...

4 comments:

Barbaramama said...

Good for you Daan!
Go for it!

Mireille said...

Zo is t!
Je hiervan bewust zijn is al een
hele grote stap in de goede richting!

Anonymous said...

Wat zul jij gelukkig worden nu! Je bent gewoon 'n prachtig mens, en wie prachtig is, krijgt ook prachtig terug, mooi als je dat zou kunnen zien....
Ingrid

Daan said...

nou zeg, ik zit hier echt tot diep vn binnen te blozen... Wat een lieve woorden...

en dat alles geldt voor jullie natuurlijk ook! Mooie, lieve, prachtige mensen dat jullie zijn...

X