Tuesday 20 September 2011

zalige zee zichten, en ander leuks

en vandaag ben ik dan weer helemaal terug van mijn mini-break.

zeer genoten van mijn gezelschap (vriendin P) en de omgeving (Zeeland, dus) en de lekkere hapjes die wij hadden meegenomen. We hebben de boerderij van Loverendale waar 'mijn' winkel de boerenkaas vandaan heeft met een bezoek verblijd {ze bleken vlak naast de camping te zitten...} en een stukje kruidenkaas geproefd, alwaar ik nu dus straal verliefd op ben; in Middelburg lekker gegeten in De Drvkkery, gewandeld door de heerlijke binnenstad (waarbij ik verbijsterd was door het feit dat we langs een kant de Abdij inkwamen, namelijk na een wandeling door een drukke winkelstraat, en we ineens helemaal aan de andere kant bleken te staan, en het me toen pas duidelijk werd hoe rond de straten daar lopen...); gegeten in het hotel waar ik wel eens langs wandel in Vrouwenpolder, en sloten we de avond af met een melige film met Hugh Grant er in (kan erger... ook beter, maar ik klaag niet...).

Dat de volgende ochtend de camping bijna blank stond door de aanhoudende regen en er geen blauwe lucht te bekennen was, vulde mij even met teleurstelling - 'jaaaa, hiervoor heb ik geen weekend vrij gepeuterd...' - maar na het ontbijt van speltcroissants en ander lekkers, gingen we dan toch maar naar Domburg: van binnen zitten zouden we ook niet vrolijk worden en misschien werd het dan toch nog wel lekker weer... er zijn vreemdere dingen gebeurd...

Vriendin P wist van een fijn stuk bos wat bij de Stayokay van het dorp/kasteel Westhove
behoorde, en daar liet zij me de Engelse tuin en de verscholen paadjes en het duin zien, en dronken we koffie in het heeel gastvrije restaurant gedeelte van de jeugdherberg {*kuch*}...
Toen was de zon gaan schijnen en leek het alsof het nooit geregend had. Op de vele plassen water na dan... En het drassige gras... En de vele druipende paraplu's en regenjassen... en de natte
haren...

- prachtige boom in het bos wat bij het kasteel hoort -


- de engelse tuin -


- duin met uitzicht op ZEE en vriendin P -

In Domburg tracteerden we onszelf op een tentoonstelling in het Marie Tak Museum, waar net een boel prachtige schilderijen hingen van impressionisten en ander schilder-volk wat aan het begin van de vorige eeuw in het dorp woonde/vertoefde en in het (nu gerestaureerde) galerietje hun werk wel eens mocht laten zien. {Mw Tak blijkt nog een grote connectie te hebben met het eerder bezochte Loverendale, de villa was in haar opdracht is gebouwd, aangezien zij zeer geïnspireerd was geraakt door de antroposofische leer van Rudolf Steiner en aan biologisch-dynamische landbouw ging {laten?} doen... wat ik dan weer heel grappig vond...}.
Een late lunch in mijn favoriete tentje -galerie pop- en toen was het weer tijd om langzaamaan te denken aan terugreizen...
- galerie pop -


- tuin bij museum -

en nu ben ik uitgerust, bijgetankt, losgelaten en uitgepraat (met excuses aan mijn reisgenote voor mijn eindeloos bebabbel...)

4 comments:

Kati said...

Zo te lezen heb je geweldig genoten, Daan! En ik zie echt wel blauwe luchten hoor! :) Top!

xxx Kati

Barbaramama said...

Wow, dat klinkt als een TOP uitje!
Eigenlijk zouden we dat veel vaker moeten doen he...even weg met een vriendin.

Daan said...

yep, zeer genoten, en vreemd genoeg: uitgerust...

By Aline said...

Zo hey dat ziet er mooi uit, volgens mij heb je wel genoten... als ik al die foto's zo zie...