Thursday 15 September 2011

los leven

het loslaat proces waar ik een paar weken geleden in ben gesprongen is een heel fijne.
veel overtuigingen die mij lange tijd maar de bodem meesleurden blijken *woesh* zo met de wind mee te gaan en terug de kosmos is, om me voortaan gewoon met rust te laten.
heel erg fijn.
door middel van een riedeltje ga je allerlei overtuigingen, emoties en andere dingen af en vervolgens ben je ze kwijt...

maar sommigen, zo blijkt, zijn behoorlijk hardnekkig...
en dan vooral omdat je er eigenlijk toch niet van af wil.
diep van binnen...
wat eigenlijk best wel vreemd is, toch?
ergens waar je last van hebt, ben je toch liever kwijt dan rijk?
Nou, nee dus...
merkwaardig genoeg blijken er toch dingen te zitten waar ik nog niet van af kan...
heb ik me er teveel mee vereenzelvigd om het los te laten, mee de wind in...
is het onbekende toch te eng en hebben we te weinig vertrouwen in Het Leven {of de Kosmos} om te geloven/vertrouwen dat Het Goed Is...

misschien dat het even tijd nodig heeft.
het realiseren van iets waar je nog niet van af wil/kan, accepteren dat het voor nu gewoon oke is, en dan vertrouwen dan het ook wel weer goed zal komen, is al heftig genoeg.
en dan kan je weer fijn verder oefenen met loslaten...
loslaten dat je iets moet los gaan laten...

{vert: als het belangrijk is,
zal je een weg vinden
als het niet belangrijk is,
zal je een uitweg vinden...}

afbeelding: van deze site gepikt

3 comments:

Kati said...

Kun je ook te lui zijn om dingen te veranderen ook al wil je dat diep in je hart wel? Volgens mij heb ik dat! :D

xxx Kati

By Aline said...

Ik ken het gevoel wel, er zijn ook dingen die ik eigenlijk zou moeten laten gaan... maar op de één of de andere manier raak je het nooit echt kwijt, berg het kennelijk wel regelmatig goed op... maar het komt dan toch weer terug eens in de zoveel tijd... sterkte met het loslaten...

Daan said...

lastige dingen, overtuigingen en gewoontes...
maar je er van bewust zijn en ze te accepteren schijnt al de halve strijd te zijn... daarna is het een keuze of je er vanaf wil of en nog even mee door wil... of gewoon voor altijd...