Sunday 29 January 2012

dramatisch

velen van ons - en hier schaar ik mezelf onder - houden wel van een beetje drama in het leven...
het geeft ons het idee dat er meer is dan de gewone, saaie, vervelende routine van alle dag...
het geeft ons aandacht van anderen, zij die ons even zielig vinden, of juist heel stoer, en dan kunnen we er weer even tegen...

Er zijn ook mensen die dat vervelend vinden en jou een aandachtstrekker, en je mijden, of veroordelen. Waarschijnlijk omdat ze hun eigen aandachtstrekker gespiegeld zien en dat vinden ze dan niet zo prettig... Iets waar ik mezelf wel eens op betrap als ik een kennis haar drama zie uitspelen en er een beetje moe van wordt... En dan moet ik terug naar mijn eigen drama's en toegeven dat ik het zelf ook vaak uitlok. Of voor opensta...

Even geleden kwam ik erachter dat mijn leven niet compleet is zonder af en toe een flink drama... Een verliefdheid die nergens heen gaat, me zorgen maken om iets wat zichzelf gewoon uit zal spelen, maar wat mij even bezighoudt... Zwelgen van verlangen naar plekken waar ik me gelukkiger voelde maar die ik alleen heel soms kan bezoeken... of naar momenten die nu even niet in mijn leven zullen zijn...

Bijna ben ik af van het gevoel dat ik een stomme aanstelster ben, zoals mij lange tijd geleerd was. Bijna voel ik dat het gewoon bij mij hoort, en misschien vind ik binnenkort een manier om er uitdrukking aan te geven zodat ik vaker een gevoel van voldoening heb... Dan kan ik het ook gewoon hebben van andere drama queens {m/v} en kan ik weer iets van mijn lijstje strepen...

'look at me
look at me
look at me now
it is fun to have fun,
but you have to know how...'
uit: The Cat In The Hat - Dr. Suess


No comments: