Sunday 21 October 2012

5 songs #6

deze vijf gaan over de herfst, die zich well and truly in mijn gemoed heeft genesteld...

1. eve cassidy - autumn leaves
hoor haar wel eens voorbij komen op radio 1 (vlaams) en haar stem is zowel zacht als krachtig en voelt als een kopje warme chocolademelk met slagroom...

2. the kinks - autumn almanac
een wat meliger slag van liedje, zoals de jongens van the kinks ze zo briljant maakten... heerlijke teksten, poëtisch zowel als naughty... en heel grappig... had ik al verteld dat ik een zwak heb voor britse bands? nee?

3. ella fitzgerald & louis armstrong - autumn in new york
lijkt me ook nog wel eens leuk om te zien, herfst in new york... hier bezongen met de fluwelen stem van ella fitzgerald, en de krijtrotsen tonen van armstrong... mooie combo...

4. yo la tengo - autumn sweater
ook al zo'n band die ik op de vlaamse radio wel eens tegenkom maar geen idee heb wat ze verder doen... zeer plezant, dat wel... behalve die trui heeft het heel weinig van doen met herfst, helaas...

5. vivaldi - de vier seizoenen: herfst
natuurlijk moest die er bij... zo mooi en totaal voorspelbaar, maar who gives a monkey's...?!


No comments: