Thursday 25 October 2012

ontworpen

In een Happinez van een jaar of vier terug, las ik vanmorgen iets over Human Design.
In eerste instantie huiverde ik van de term - hadden ze in nazi Duitsland ook niet iets met dat idee? - maar het bleek ongegrond. De term slaat op het idee dat we allemaal bij onze geboorte al een soort van blauwprint hebben, dat we zijn wie we zijn en al springen we hoog of laag: zo zullen we blijven. En hoe eerder we hier vrede mee hebben, hoe sneller we er iets mee kunnen voor de rest van ons leven, in positieve zin. Het uiterste uit ons Zelf halen, zeg maar... Er zijn vier 'typen', en op deze site kan je uitzoeken tot welke jij behoort, door welke 'autoriteit' je wordt gedreven en hoe je het beste jouw Jij kan zijn...

Natuurlijk ging ik meteen uitzoeken wat ik was (een Generator (70% van de bevolking), een Projector (21%), een Manifestor (8%) of een Reflector (1%) - ik dacht het laatste), en tot mijn toch wel grote verbazing blijk ik een Manifestor te wezen, wat zoveel inhoudt dat ik schijnbaar nogal individueel door het leven wil/moet... Aha! Ik snap... Ik ben een initiator, en vrijbuiter, een vernieuwer, ik heb vrijheid nodig, leven volgens mijn eigen regeltjes, en ik moet de rest van de wereld wel inlichten over wat ik allemaal ga doen, anders schrikt men teveel... Of zo...  Mijn authoriteit is dus het ego... Wat in dit stuk een veel minder slecht bijsmaak heeft dan in de meeste gangbare denkwijzen. Oh, en ik schaar mij in dubieus gezelschap: Prins Bernhard, Willem Alexander, Sadam Hoessein, George Bush en Emile Ratelband zijn o.a. ook Manifestors... Hmm... Of ik daar zo heel blij mee moet zijn... (even zoeken bleek ook wat mooiers op te leveren: Johnny Depp, Jennifer Aniston, Sophia Loren, Franz Schubert, Tim Robbins...)

Mijn kinderen bijken allen Generators, alsook mijn pa en broer, en mijn lief en moeder zijn allebei Projectors (oh! ah...)... Vandaar dat het allemaal zo botst... Nou ja, food for thought weer...

(en dat ik een kat als krachtdier had gevisualiseerd van de week, klopt dan weer als een bus...)

mijn favotiete positie

No comments: