Sunday 9 June 2013

5 songs #22

had ineens behoefte aan een lied van talking heads, hij kwam zomaar ineens voorbij, en bleef hangen. en toen dacht ik: he, was dit lied niet de reden dat.... en toen was het idee geboren om nog een paar songs te vinden met eenzelfde premisse: songs met bandnamen/bands met songtitels

{songs te beluisteren... blah, etc.}

1. radiohead - talking heads
een van mijn favorieten van deze band, van hun album true stories, wat ik grijs heb gedraaid, toen.

2. paranoid android - radiohead
of ze hun naam precies van de talking heads song hebben weet ik niet precies. dit lied is dan weer een verwijzing naar de robot in hitchhikers guide to the galaxy {zo prachtig met stem voorzien door alan rickman in de filmversie}

3. beatles and stones - house of love
versie is van een sessie die legendarische britse radioman john peel ooit met ze deed. beetje wat jools holland nu op tv doet. vergeten nummer, dit, wat verhaalt over de twijfeltijd van late adolesentie. en daar pasten de beatles en de stones dus mooi in, volgens de zanger...

4. lady madonna - the beatles
met vernoeming van ene vrouwe madonna, niet die met die puntbeha, maar vrouwen in het algemeen, vrouwen die heel hard moesten werken in het Liverpool van de jaren 60 waar macca uit putte...

5. gimme shelter - the rolling stones
technisch gezien geen ander band te vinden in de naam, maar ik vond dit zo'n prachtige song...

bonus track: don't forget who you are - miles kane


No comments: