Sunday 23 June 2013

5 songs #24 - glasto

pyramide stage
foto van nme.com
omdat ik er waarschijnlijk toch nooit heen zal gaan {modder-fobie; massa-fobie; uitloot-fobie} dan maar the next best thing: allerlei prachtigs wat op youtube is gezet voor mij. een greep...

1. bittersweet symphony - the verve
superband met prachtige muziek, waarvan hun cd urban hymns uit 1997 hier nog steeds vaak wordt afgespeeld. dit lied geeft kippenvel, vooral live op glasto...

2. the scientist - coldplay
beetje voor de hand liggend, maar de samenwerking tussen het publiek en de band is soms magisch... mooi...

3. insomnia - faithless
niet erg into dance, maar van dit wordt zelfs ik heel rusteloos en zou ik zo tussen de dansende massa willen staan en al mijn spanning en frustratie en woede en weet ik veel wat er uit willen springen...

4. blur in 2009
{het hele concert dus} heerlijk - de energie, het meezingen van het publiek, de emoties van de zanger en band... wish i'd been there...

5. and you'll be there - alice gold
omdat het niet alleen grote bands zijn die er hun ding doen, maar juist ook heel veel beginnend grut, waar soms dan een mumford & sons tussenuit komt, of ed sheeran of ben howard... de acoustic sets, ergens in een tentje tussen de koeien... echt geen idee wie deze dame is, maar ze geeft m van jetje...

bonus track: arctic monkeys
{omdat alex turner er in zit...}


de vele vlaggen
foto van nme.com

2 comments:

Kati said...

Toch jammer van mijn droom met dat jaren 70 volkswagen busje... Jij, Ria en ik op een natuurlijk zonovergoten Glasto.... *zucht* Dromen is ook leuk... :)

Daan said...

kan altijd nog, Kati... al zijn we oud en krakkemikkig - er zijn echt heel oude lui die er heen gaan, dus wel zouden niet eens opvallen...