Wednesday 3 February 2010

- was goed -

Er zijn van die dagen, dan lijkt het alsof de woonkamer helemaal vol ligt met wasgoed. De radiatoren zijn volgeladen met handdoeken en langzaam-drogende broeken, het wasrek beneden - omdat die in de zolder al volgehangen was - heeft gedroogde dingen die wachten om opgevouwen te worden en bij de stapel gevouwen goed te mogen, zodat de volgende lading was weer opgehangen kan worden. Het aantal sokken - vooral zwarte - is in dit huis ontelbaar (ik kan een heleboel stelletjes maken, maar er zijn ook vele eenlingen die eenzaam wachten tot ik hun partner vind), omdat de jongens in dit huishouden massaal voor de sportsokken aanbieding zijn gegaan. Alleen Polly heeft gekleurde, gebloemde, gestreepte sokken, en die hangen op dit moment gemoedelijk in passende tweetallen op het rek. T-shirts, ondergoed, spijkerbroeken, rokjes - alle varianten en maten liggen klaar om naar boven te worden gedragen, zodat de Verdeling kan beginnen: stapeltje Polly, stapeltje Felix, stapeltje Otto, stapeltje Max, stapeltje Alan, stapeltje mezelf, stapeltje badkamer, stapeltje weer mee terug naar beneden (handdoekjes voor de wc, e.d.), stapeltje toch maar strijken...

Dit weekend had ik verzuimd elke dag een was te draaien. Nu zit ik met de gebakken peren: het blijft maar komen, die was... Ik ga zo weer een berg tackelen...

No comments: