Monday 25 April 2011

mm :: elpee tracks

op radio 2 (nederland) zijn ze nu met een album top weet-ik-hoeveel bezig (albums is een andere naam voor cd, voor onze jongere lezers...) en daar kwamen een paar leuke album-tracks voorbij die mij best wel blij maakten. Eentje niet, die maakte mij aan het huilen...

Normaal wordt ik een beetje nurks van lui die een nummer van the Beatles jatten en er dan iets anders van breien. Maar Johnny Cash gaf er op zijn American Recordings dan weer een heel erg breekbare en ontroerende draai aan. Zoals hij met meer songs deed, die mij allemaal heel erg raakten. Zelfs dat nummer van Nine Inch Nails...
(video heeft nix te maken met de goede man, baai de wee..)


en dan was er dat nummer van Led Zep...
lang geleden dat de tape van Led Zeppelin (zonder nummer) uit mijn taperecorder kwam, in de auto of mijn walkman... Maar even was ik weer terug in 1992 toen ik had ontdekt dat ze nog veel meer liedjes hadden dan Stairway to Heaven... Zoals dit... Heerlijk...


en nog een Beatles-track van mijn favouriete elpee van ze - Revolver...
dit lied deed me lang gruwen, snapte er nix van, maar ik kan er nu zo gelukkig van worden...

No comments: