Saturday 25 August 2012

landingsplaats

Het duurde even voordat ik me uit mijn mistroostige gemoed heb geheist, maar dankzij een behoorlijk confronterende meditatie, lieve woorden van een klant (diezelfde van vorige week) en een schop onder mijn kont (door mezelf toegebracht in de vorm van een reality check) zit ik weer in een goede flow...

Het kwam er allemaal zo'n beetje op neer dat ik moest 'landen in mezelf' (woorden van die mevrouw...), helemaal één worden met mijn Zelf, mijn Ik... En ik weet wel hoe dat moet, alleen wordt ik heel makkelijk uit mijn 'element' gerukt en voel me dan weer gescheiden van wie ik ben... Misschien lukt het wel een keer om sneller terug te komen. Wie weet...

de tekst op de kaart die de mervrouw in de winkel me gaf:

"als je vriendschap sluit met het huidige moment voel je je overal thuis. Waar je ook bent...
Als je je niet thuis voelt in het NU, maakt het niet uit waar je heengaat, want je neemt je onbehagen overal mee naar toe.." 
~ Eckhart Tolle

en die kwam aan.
Tot de tijd dat dat allemaal geramd zit in mijn systeem is het wel oke hier in Brabant, dicht bij Belgie, niet al te ver van Engeland...


No comments: