Saturday 15 August 2009

- eddie!!! -


Op de weg terug van Zoutelande gisteren (als je engels oke is kan je er hier over lezen, en anders zijn de foto's wellicht leuk...), toen het bijna donker werd, kwam Alan op het lumineuze idee om de cd met een stukje Eddie Izzard erop in de stereo te frotten... En binnen de kortste keren zat ik bijna in een lachstuip achter het stuur. Misschien niet zo'n heel erg goed idee, maar dat kon me geen moer schelen. Eddie Izzard is mijn favoriete Britse stand up comedian, bekend geworden daarzo onder de gestudeerde, linkse, geitewollen Guardian-lezers om zijn droge humor, zijn voorkeur voor dameskleding en make-up en zijn heerlijke on-Britse zelfvertrouwen. Hij is hartstikke intelligent, compleet absurd, totaal niet samen te vatten of uit te leggen... Ik was een beetje smoor op hem geworden nadat ik hem een paar keer op tv had gezien, en toen een video had geleend van een vriendin die ook al smoor was, en ik was meteen verloren. Het feit dat hij bij ons uit de buurt kwam, had er nagenoeg nix mee te maken...

*
hier een voorbeeld - over Darth Vader (star wars...) die naar de kantine moet voor zijn lunch

* en hier nog eentje - over Stonehenge

* en hier - over wat God allemaal had uitgevonden in die 7 dagen, en Noah...

Dus, suxes ermee!!


No comments: