Thursday 27 August 2009

- slaap-feestje -


Gisteravond, voor het slapengaan, zoals zo vaak
was een boekje voorlezen mijn taak.
En het boek wat Polly uit het stapeltje had geplukt
was er een van een schrijver die mij immer verrukt,
want Dr. Seuss mag van mij wel elke dag
de boekjes toveren op mijn gezicht een lach.

Op die van Lief dan weer niet,
die doe je met kiezen van Seuss een verdriet.
Maar Pollewop en Ik lazen samen
het Slaapboek van Seuss en we namen
weer flink de tijd voor de vreemde figuren
en woordspelingen die je alle kanten opsturen.
Zelfs de Nederlandse vertaling was iets
wat werkte en dat is - vind ik - niet niets...

Bladzij na bladzij van onzin voorbij
was daar dan de clou en de bedtijd - voor mij -
en Polly die leest hem vast wel binnenkort
zelf uit, als zij zelf een zelfstandig lezertje wordt...

Slaap lekker...

No comments: