Monday 14 December 2009

- twaalf dagen voor Kerst: *dag 1* -

Sinds ik min eerste Kerst in Engeland gevierd heb, nu zo'n (hellup) 18 jaar geleden, gaat er geen jaar voorbij of iemand waagt in mijn omgeving (of op tv) wel een poging tot het zingen van het daar welbekende liedje 'Twelve Days of Christmas', een traditioneel lied wat de dagen tussen Kerst en Driekoningen vult. Van de 12 strofen, die telkens maar langer worden, kennen de meesten nummer 5, ('Five Gold Rings!!!'), en de laatste regel ('And a partridge in a pair tree...')

Omdat niemand de tekst echt kent van het liedje, daarom hier een versie zoals ie van het net is geplukt:

On the first day of Christmas my true love sent to me
A partridge in a pear tree.

On the second day of Christmas my true love sent to me
Two turtle doves and
A partridge in a pear tree.

On the third day of Christmas my true love sent to me
Three french hens
Two turtle doves and
A partridge in a pear tree.

etc....

On the twelth day of Christmas my true love sent to me
Twelve lords leaping
Eleven ladies dancing
Ten pipers piping
Nine drummers drumming
Eight maids milking
Seven swans swimming
Six geese laying
Five gold rings
Four colly birds
Three french hens
Two turtle doves and
A partridge in a pear tree.

Dus: nu allemaal uit je hoofd leren, dan overhoor ik jullie op 6 Januari 2010...

Zo klinkt het dus wanneer gezongen door lui die de tekst wel kennen (behalve Fozzie Bear...):

No comments: