Tuesday 8 December 2009

- probleemgevallen -


Probleem 1: Juffie van Felix komt naar me toe met de mededeling dat hij toch echt veel wakkerder in het leven moet gaan staan en dat wij hem daarbij moeten helpen. Het werkstuk wat hij deze week af moest hebben was blijkbaar niet dik genoeg en daar was zij niet blij mee. Ook was hij vergeten een versje te maken bij zijn surprise vorige week en die was hij dan gisteren weer vergeten mee naar school te brengen.... En ze had graag dat hij dat zefl was komen zeggen...

probleem 2: De moeder van Felix is zelf ook niet helemaal 'wakker' en heeft geen idee hoe zij hem moet helpen wakkerder in de wereld te staan.

probleem 3:
genoemde juffie is nogal eh... intimiderend...

Begon ik me net een beetje prettig te voelen over mezelf, mijn eigenaardigheden te accepteren, krijg ik te horen dat dat eigenlijk helemaal fout is... En in mijn kind dus ook... Gloeiende, nonde... Hoe ga ik dit oplossen?

Volgens Lief: negeren van intimiderende, dominante juf en mezelf accepteren zoals ik ben... Werken met wat is, noemen ze dat in Boeddhistische kringen. En ondertussen Felix een beetje sturen.

Vreemd eigenlijk dat een schooltype wat in mijn ogen niet bekend stond - qua lesmethodes - als dreigend, nu - op onze school dan - over een aantal leerkrachten beschikt die precies die manier van met mensen omgaan hanteert... Terwijl ik juist mijn kinderen leer om niet vanuit dreiging iets te doen, maar vanuit jezelf, je eigen motivatie, en daar komen ineens een aantal 'uitdagingen' op ons pad...

Interessant...

No comments: