Wednesday 2 July 2014

dear diary {3}

dag 3
mijn hartewens-boek vroeg gisteren wat mijn blokkades waren. welke gedachten voor mijn trein springen, zeg maar, zodat mijn Wens en de Uitvoering daarvan steeds maar weer niet op een lijn zitten. en dan moest ik per ding opschrijven welke gedachten de boel saboteerden. nou, dat waren er nogal wat...

een aantal:
* dat is niet voor ons soort mensen weggelegd...
* het is niet realistisch om er zo over te denken...
* doe nou eens normaal...
* je hebt je plichten maar te voldoen...
* daar hebben wij geen geld voor, en dat zullen wij nooit hebben ook...
* daar moet je de juiste mensen voor kennen...
etc.

ik mocht dan de hele trits op een papiertje schrijven en dat ritueel in de hens zetten. om het symbolisch uit mijn systeem te halen, dus. en ik mocht ook andere overtuigingen opschrijven, daarvoor in de plek. dingen die je tegen je beste vriendin zou zeggen, als die het niet meer ziet zitten. dingen als:
* natuurlijk is dat wel voor jou weggelegd...
* je bent prachtig zoals je bent...
* dingen gebeuren wanneer de tijd er rijp voor is, en tot die tijd eten wij chocola {die is misschien niet zo heel handig, maar allez...}

nou ja, het gebruikelijke rijtje dan. en ik wil er heel graag in geloven, en aan mee doen, en dat rijtje negatieve overtuigingen in de hens zetten, maar dan voel ik  me net als vandaag een beetje k*t en dan zou ik niet weten waar ik positieve overtuigingen vandaan moet halen, of ze überhaubt geloven...

denk dat dat mijn grootste saboteur is, en ik zou heel graag weten hoe ik daar vanaf kom, want ik heb het meeste last van Somberen... daar kan ik mezelf heel erg mee in de put denken, en nix lukt dan om me weer uit die put te halen... zelfs Eddie Vedder niet...

zelfs Eddie Vedder niet...

wacht even...






nou oke dan... Eddie Vedder helpt een beetje... 
*zucht*

muziek

favoriet liedje van the Beatles
en dan die lach van m, als ie op 2:00 {minuten dus} 
het publiek aan het fluiten krijgt...

2 comments:

The F Girl said...

Mooi. Blijft een prachtig liedje en zijn lach was inderdaad hartverwarmend.

En voor wat betreft jouw schrijfsels: Uiteraard weet je het allemaal wel en kan een vreemde als ik je niet overtuigen van het het feit dat je het wél waard bent, dat dit jouw leven is en dat jij de enige bent die daarin de verantwoordelijkheid heeft om jezelf gelukkig te maken en, daarmee, jouw mooie steentje bij te dragen aan het fijn maken van onze wereld. Maar ik wilde het toch even zeggen. In ieder geval heb je mij, met dat liedje en die glimlach, even een fijn momentje gegeven vandaag. Dank je daarvoor. x

Daan said...

nou ja zeg... dit was dus precies wat ik net nodig had, F-girl... dank je wel voor je lieve woorden... *snikt*
oh, en insgelijks, trouwens... :-)