Thursday 3 July 2014

dear diary {4}

dag 4
vandaag veel minder somber {was heel moe, zo bleek} en vervuld met het idee dat ik best wel oke ben {houdt wat slag om arm...}. en daar gaan we maar verder mee...

{gisteren werd n beetje uitputtingsslag: moest in de winkel Alert en Vrolijk zijn, wat niet lukte en ik bijna op n klant uitleefde, eentje die ik normaal best goed kan hebben, maar gisteren wel kon slaan... moest al mijn Chill-trucjes uit de kast halen om er een leuke middag van te maken...}

n paar plannen vandaag:  koffie met engelse vriendin S, even naar de bio-markt, spullen van dochter ophalen op school, een paar mensen ontwijken daar, een paar anderen juist even aan jas trekken... {vindt t nog steeds n heel vreemde realisatie dat volgend jaar, naast dat van dochter, ook mijn laatste jaar zal zijn op die school... en ik wordt daar helemaal niet blij van... het zal dan zestien jaar zijn dat we er kinderen hebben gehad, zestien jaar St. Jansfeest, en kerstspellen, en leuke mensen leren kennen en daar dan weer afscheid van moeten nemen, zingen met het koor {een aantal}, zingen met klasseavonden, nat-in-nat schilderen, knutselen, markten doen, leerkrachten waar ik helemaal geïnspireerd van werd, anderen waar ik iets minder blij mee was, kinderen die van kleutertje tot middelbare scholier-pubers groeiden, die van  mij wel van heel dichtbij...

en dan heb ik het nog niet eens gehad over het afscheidsritueel van klas 6 - over de stok naar buiten springen, zoals ze ooit naar binnen sprongen, de school in. onder begeleiding van In The Quest of the Holy Grail, een lied wat mij al een dikke keel geeft als het niet in die context wordt gezongen...

ik wil er nog even niet aan... maar het afscheidsproces is al wel in gang gezet, merk ik... zoals mijn leven op t moment op andere vlakken ook op standje Afscheid staat... {oudste zoon, relatie, mijn obsessie met Engeland, vriendin M} en terwijl ik daar in zit, weet ik dat het oke is, dat er weer andere dingen voor in de plaats kunnen komen {omdat er dan plaats is die er lange tijd niet was}. ik moet het alleen niet aan zien komen denk ik...

ik heb anticipatie-angst... {zou daar ook een boekje voor zijn?}

muziek
{op Glasto, n paar jaar terug...
kippenvel}
*
quote
i know i was born
and i know that i'll die
the inbetween is mine
*
fotoke
hoedje voor st. jansfeest

No comments: