Friday 4 July 2014

dear diary {5}

dag 5
hele dag winkeljuf mogen spelen... met een nieuwe zomer-collega {n bij zichzelf blijvend stilletje, die me heel erg deed denken aan mijzelf, ooit} en een afgrijselijk warme wind die naar binnen waaide. maar dat was overal in noord europa...

het is al erg goed te merken dat het vakantie-tijd is, al zijn de meeste kinderen nog gewoon op school hier - er hangt een zomervakantiesfeer in de stad. en in de winkel is het minder druk dan normaal. vaste bestellingen zijn afgezegd, nieuwe gezichten - van campings uit de buurt - komen de boel verkennen... of wij dit hebben, want dat hebben ze in de natuurwinkel in X ook... en wat is hier lekker brood?

als ik in een andere stad ben, wil ik ook de plaatselijke natuurwinkel leren kennen. zien wat daar te koop is, of ze andere dingen in het assortiment hebben, of hoe de winkel er uit ziet... hoe het personeel {mijn 'collega's'} daar is.  die van Middelburg is heel leuk, beetje ouderwets aandoend, en het personeel is heel prettig in de omgang... die van Antwerpen is ook heel leuk {er zijn er meer, maar deze is mij bekend}. en die van Hastings is natuurlijk de allerleukste... zo'n echte, ouderwetse hippiewinkel, een coöp, wat inhoudt dat je als werknemer echt een deel van de winkel hebt, en er nog meer hart voor hebt... heel klein {veel te klein eigenlijk, maar allez...} maar ik kom er elke keer als ik in de stad ben even, al is het alleen maar voor de plakkerige bio-flapjacks... {kwijl...} of om de lucht op te snuiven - een authentieke Natuurwinkel Lucht... zouden ze in een flesje moeten kunnen doen... :-)

onze winkel is redelijk gewoon {regulier}, vergeleken met sommige natuurwinkels. er is een laag geitewollensokken-gehalte, en ik geloof niet dat er veel mensen van Rudolf Steiner hebben gehoord.... vind ik zelf een beetje jammer, maar ik weet ook wel dat daar in deze stad niet heel veel publiek voor is... het is er wel, en ik hen daar dan weer heel leuke gesprekken mee, maar het fijne gevoel wat ik er ooit hoopte te vinden, zoals ik dat ooit hoopte te vinden, zoals ik dat kennelijk in mijn fantasie ergens heb geparkeerd... nou ja, geeft niet - ik werk op een heerlijke plek, met heerlijke mensen en ik mag lieve, grappige, mooie, intrigerende, uitdagende mensen helpen...

morgen weer eens...
hopelijk minder plakkerig...

een paar dinge die in 'mijn' winkel staan...
voordeur van die van hastings

No comments: