Tuesday 1 July 2014

dear diary {2}

dag 2
ik had al op Facebook gezet: ik mis een gen - een vaderlandslievendheids-gen {zo die al bestaat natuurlijk...}. ik kan nix met Holland-isme. ik vind t prima hoor voor die mannen die daar vol overgave staan te spelen in Brazilie, maar ik wil niet geassocieerd worden met die belachelijke in oranje gestoken idioten die op de markt in de stad hier {bijvoorbeeld} staan te joelen en met bier te gooien, of met die lui die ineens hun huis in oranje vlaggen hebben behangen, of van die types die tot diep in de nacht op hun toetertje moeten blazen om uiting te geven aan... ja wat eigenlijk?! zal wel iets niet willen zien in mezelf.

gisteravond zat ik vol enthousiasme Duitsland aan te moedigen, en was ik in de hemel toen ze inderdaad twee keer de bal {in de verlenging...} in het net kregen... moeizame wedstrijd, ook op de bank, want De Rest was voor het andere team. vanwege de poule waaraan ze meedoen, of omdat Nederland meer kans zou hebben tegen hunnie, of omdat Duitsland nou eenmaal altijd de boosdoener is... whatever...

vanavond ga ik België aanmoedigen... en de Verenigde Staten {werkt niet, weet ik van toen ik Duitsland en VS tegelijk aan moedigde, maar ik kan niet kiezen...}

{oh ja: ik kan ook niet kiezen...}

maar als Duitsland dan wint, of vanavond België {of de VS} heb ik dan weer niet de behoefte om tot diep in de nacht op een irritant toetertje te blazen. om de passie die ik voel voor die landen in iedereens strot te duwen... wat is dat toch? een misplaatst gevoel voor {afgedwongen} saamhorigheid? wat maakt het nou uit voor wie ik ben? of dat ik multi-supporter ben? of dat ik helemaal nix heb met Holland, in welke vorm dan ook?

enniwee - vandaag een rustige dag, net met mijn vriendin P naar Ikea geweest, voor een Goed Gesprek {al weer even geleden} en Joligheid, en onderlakens. en heel foute gehaktballetjes. en op cheddar lijkende zweedse kaas... er liepen een aantal {al vakantie hebbende} vlaamse kinderen rond, met belgische strepen op hun wang, voor de wedstrijd vanavond... en bij hun vind ik het wel schattig... misschien heb ik wel een anti-Holland-gen...

mijn dag kan alvast niet meer stuk...

muziek
*
quote
patriotism 
is the virtue 
of the vicious
{oscar wilde}

No comments: