Sunday 31 January 2010

- vervolgend -

Gisteren met oudste zoon naar een open dag geweest voor zijn vervolgopleiding. Want zover zijn we dus al. Mijn zoon gaat een vervolgopleiding doen!? Waaahhh!!! Waar is de tijd gebleven dat hij nog in luiers rondrende op het strand in St. Leonards, frietjes krijgend van gecharmeerde toeristen... Of dat hij naast me in bed in slaap viel, opgevouwen tot een balletje, met die prachtig lieve blik op zijn toetje? Of dat hij danste op de muziek die uit onze voor-de-oorlogse stereo schalde (waar hij dus kennelijk zijn fantastische muzieksmaak van over heeft gehouden...), en eruit zag als het schattigste peutertje wat ik in mijn leven had gezien, tot dan toe?

Nou, die is nu dus uitgegroeid tot een mooie vent, die ongeveer weet wat hij wil gaan doen in zijn leven. Die ideeën heeft over een leven na zijn jeugd. Die Dingen wil bereiken, Plaatsen wil zien, Muziek wil maken... En die kwijlend stond te gapen naar de apparatuur die hem werd getoond door leerkrachten die geïntrigeerd waren, wilden weten wat voor vlees ze in de kuip hadden, welke jongemannen er dit jaar hun toekomst zagen beginnen daarin Bergen op Zoom... Wat lijkt me dat een mooie plek om te zijn, soms, die jonge mensen op hun weg helpen met hun droom.

Nou maar hopen dat hij wordt aangenomen en kan beginnen.

No comments: