Tuesday 11 May 2010

- alles anders -

Heb de dingen die in Engeland aan het gebeuren zijn op politiek gebied zitten volgen, vanavond, en natuurlijk ook de verkiezingen daar vorige week. Daar is nog steeds mijn point of reference, al sinds ik doorhad dat de cultuur daar me zoveel meer aansprak dan al dat slappe gehannes en ondramatische gemuts hier in Holland (persoonlijke opvatting, geen waardeoordeel...), toen ik 15 was of zo. Nog steeds staat de BBC dagelijks aan, volgen wij de politiek, de cultuur en sport en dergelijke best wel op de voet.

En dus voelde het behoorlijk klote toen net David Cameron stond te verklaren dat hij de klus van Prime Minister van Gordon Brown had overgenomen en de komende tijd een poging gaat wagen om Groot Brittannië terug op de rails te krijgen. Good luck to him... Weet nog toen Tony Blair voor Number 10 stond en die speech deed in 1997, hoe hoorbaar de zucht van verlichting was na zoveel jaren conservatief bestuur waar maar niet doorheen leek te kunnen worden gebroken. Door dat idiote kiessysteem wat onuitlegbaar is aan een leek (probeerde het heel de donderdag avond vorige week, aan Otto, en die snapt het nog steeds niet...). En nu zijn we weer terug bij af.

Maar goed. Vanaf nu is alles anders...
Good vibes from now on...
Ben mijn eigen geklaag beu.
Hoe kan ik zeuren over het gezeur van anderen als ik het zelf maar blijf doen, toch?

Vanaf nu elke keer iets waar ik blij van wordt...
Vandaag:
Ontdekt dankzij een vriendin, en lief mee heen gesleept - een tegelwinkel in Antwerpen... Yep: een tegelwinkel. Maar dan wel een waar ik helemaal gelukkig doorheen wandel. Heb hem al eens aangeprijsd, maar ik doe het graag nog eens - emery et cie - waar de meeste tegels (en andere spulletjes die daar worden verkocht) ware kunstwerken zijn. Je zou ze zo allemaal aan de muur hangen met een lijstje er omheen. Bovenstaand een 'collage' met kleuren waar ik heel blij van wordt. En hopelijk jullie ook een beetje. Als je in Antwerpen komt, binnenkort, zoek het eens op (niet makkelijk daar, ik loop telkens kwijt in de stad, al ben ik er al 389 keer geweest...).

No comments: