Wednesday 9 November 2011

bitchy

in den treure heb ik al vermeld dat ik weing heb met {de meeste} andere vrouwen, maar steeds als ik in de gids de naam van Cecile Narinx ontwaar - hoofdred. van de elle, of de Vogue -  veer ik op, en lees haar stukje, zonder pauze, in een ruk uit, meestal vergezeld met de nodige giegel... Zou het haar vileine gebitch zijn ten opzichte van andere vrouwen, of haar melige manier van kijken naar de toch wel heel suffe wereld van de DamesBladen (waarvan zij zelf deel uitmaakt, als hoofdred. van de Elle. Of de Vogue...) of misschien schuilt er dan toch een vrouw in mij, ergens die zich net als Narinx wil profileren en geaccepteerd worden door de wereld om me heen als Vrouwelijk Vrouw, maar durf ik eigenlijk niet zo goed en verschuil ik mij achter vilein gebitch over de vrouwen om mij heen...

God weet het....

francoise hardy 
{vrouwelijke vrouw...}

No comments: