Sunday 13 September 2009

- going with the flow -


En natuurlijk zou ik gewoon terug moeten vallen op de Boeddhistische manier van naar het leven kijken, of de Taoïstische: go with the flow, vertrouw op het leven en jezelf. Misschien ben ik af en toe dat vertrouwen even kwijt, denk ik dat ik iets heel dramatisch moet doen om gelukkig te worden, terwijl de grote veranderingen op onverwachte momenten aan komen waaien, als je iets heel anders aan het doen bent. Ontmoet je mensen die je leuke kansen aanbieden, of raak je aan de praat met iemand met een heel interessante, ander manier van naar de dingen kijken en krijg je daar weer inspiratie van.

Grappig eigenlijk dat je dat op een heldere dag ziet, maar op dag dat het mistig is in je hoofd straal verkeerd kijkt... Of vastgrijpt naar oude patronen waar je al je hele leven in blijft hangen en die nog steeds niet gebleken hebben te helpen.

Dus ga ik weer met de flow proberen mee te drijven. Niet tegen de stroom in, want daar verspil je teveel energie mee. Maar wel op je eigen manier meestromen, bij je eigen ik blijven. Als je tenminste weet wat dat is...

No comments: