Friday 4 September 2009

- vast-goed -


Gisteren een heerlijk dagje doorgebracht in Breda, met vriendin Margreta. We waren allebei toe aan een dagje zonder kinderen, gewoon even kletsen en thee drinken en bij Leander kijken voor kadootjes. Ik voor wolletjes, en blokkrijtjes voor de kinderen (ze zijn er alweer een tijdje doorheen), zij voor presentjes voor haar tweede zoontje. Thee werd genuttigd in de V&D, waar ik ook een lekkere salade (met gebraden aubergine!!!!) at.

Vriendin is allergisch voor bijna alles (leek het wel eens) en we hadden een paar interessante gesprekken over wat er allemaal wel mag. Haar eigengemaakte mayo gaan we ruilen voor mijn eigengemaakte houmous... Allebei blij...

En vandaag begin ik aan een zevendaagse vast. Tijdlang gedaan, toen ik eind tiener was (ja, niet helemaal normaal...) en was daar altijd heel lyrisch over. In het begin lastig, maar na een paar dagen voelde ik me steeds veel beter. En nu ik al 5 weken 'goed' eet, zou ik niet teveel last moeten hebben van afkickverschijnselen. Vast wel een beetje, maar niet die koffie-hoofdpijn. Vandaag ben ik aan de aanloop bezig: beetje fruit, veel drinken, rustig aan doen. En de dagen erna, hopelijk 5, alleen maar drinken. Zonder van mijn houtje te gaan....

Ik ben benieuwd.

No comments: