Thursday 15 October 2009

- Bohemian Beirut -


Dankzij Lizette (alweer!) herinnerde ik mij een liefde voor de muziek van de band Beirut. Niet de stad (nooit geweest, maar wat niet is...) maar de band, of is het alleen de zanger, met een paar muzikanten die hem begeleiden. Whatever - de sfeer die de liedjes - zoals deze - voor mij oproepen is er een van bohemian life, van kunst, van kleuren, van eigen regels naleven, van reizen en het soort intense liefde die je tot in je tenen kan voelen voor iets, iemand, of gewoon het leven zelf... Van schraalheid, en expressie, en de impulsiviteit van kinderen...

Mijn eerste kennismaking met hun/zijn muziek was Nantes - via Studio Brussel - waarvan ik zo ondersteboven was, dat ik meteen zijn/hun clips heb opgezocht op youtube en toen weer ondersteboven viel van de schoonheid van de zanger... De klips zijn heerlijk om naar te kijken en leiden niet teveel af van de prachtige muziek. Behalve als die zanger dan in beeld komt, maar daar leer ik mee leven...

Dankjewel, Lizette, voor het onder mijn aandacht brengen van hun/hem!! Cd zit alweer in de speler van de auto...

No comments: