Tuesday 6 October 2009

- Chelsea Morning -


Omdat een van de cd's die Lief ooit voor zijn ouders had gemaakt, het in de cd-speler van de auto haalde, werd ik weer herinnerd aan hoe mooi sommige muziek uit mijn beginperiode was... De cd heette Chelsea Morning, naar een nummer van Joni Mitchell. En daarop stonden nog meer liedjes die perfect in de melancholieke sfeer van deze maand blijken te passen. Make it van Bread, Fire and rain van James Tayler (die zoveel moois heeft geschreven en gezongen dat ik de tel ben kwijtgeraakt...), Donovan, Lindisfarne, Jethro Tull, Jefferson Airplane...

Deze muziek staat in mijn hoofd gegrift, mede dankzij de zwager van vriendin M. die mij - tussen baby-sit afspraken in - wegwijs maakte in deze periode. Mijn vader speelde alleen maar Johnny Cash (die ik pas sinds een jaar of 10 waardeer...) en mijn moeder luisterde vaker naar Cliff Richard dan mij lief was... Lief had dan weer vrienden die in begin jaren 70 hun studententijd hadden doorgemaakt en er nog in zwaar hingen - en die allemaal diep onder de indruk waren van mijn kennis van bovenstaande muziek... Tja, ouwe ziel...

No comments: