Saturday 3 October 2009

- denkbeelden -


Via Hyves heeft een kennis mij op de hoogte gebracht van de site Dagelijkse gedachte. Ze reageerde op mijn kreet: "Inspiratie - waar zit je", daar geschreven omdat ik me even leeg voelde (om te zijner tijd weer gevuld te worden, zou ik nu toch onderhand moeten weten...)

De site stuurt je elke dag een gedachte op naar je mail, als je dat wil, en dan krijg je dingen te lezen als: "Wie nooit de boog der zorg ontspant, die krenkt gezondheid en verstand." of: "Smal denken creëert smalle paden. Open denken creëert open wegen." Heel mooi, en heel inspirerend. En heel fijn om af en toe onder ogen te krijgen, al was het maar om weer te lezen wat je eigenlijk al wist...

Vond deze ook wel grappig: "Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn." Van George Elliot, de schrijfster van Middlemarch.

en ik verlaat jullie met deze:
"Veranderingen en verbeteringen beginnen altijd van binnenuit. Daarna veranderen de uiterlijke omstandigheden vanzelf mee."


No comments: